söndag 18 september 2011

La vie continue..

HEY!

Ni ska bara veta hur mycket det suger att gå på skola på lördagar... man vaknar upp tidigt för att gå på 2 lektioner som man inte ens lär sig någonting på, haha.. åtminstone inte jag eftersom att jag inte förstår så mycket på lektionerna ändå. Men jag tror att det kommer snart, min värdfamilj säger att jag blivit så mycket bättre på bara 3 ½ vecka! :-)
I.o.m. att det inte går några bussar från vart jag bor, till skolan, så måste min värdfamilj köra mig. Dessutom har min värdsyster inte skola på lördagar, så det är bara mig de kör! Tänk att vara tvungen att köra en utbytesstudent 23km fram och tillbaka 23km för att hon ska gå på två lektioner, pretty harsh huh? Därför har värdfamiljerna ordnat så att vi (Daniel (USA), Jessica (Taiwan) och jag) inte är tvugna att gå på skola på lördagar, vilket känns både bra och dåligt. Dåligt för att jag inte kan träffa mina kompisar i skolan, och bra för att jag får sova längre. haha! :-)
Efteråt ville min värdsyster åka till Annecy för att shoppa, så min värdpappa körde oss till Annecy- min syster köpte ett par mys/joggingbyxor och en sjukt söt kappa! Jag köpte bara en normal tröja, haha. foton nedanför! Efteråt åkte vi hem med tåg och gick sedan på bio! Filmen hette '' La guerre des boutons''. Filmen baseras på en novell med ett psykologiskt tänkande, socialpsykologi typ, haha :-) Det konstiga är att dom har gjort två filmer under samma tid som baseras på samma bok. Handligen är alltså samma. Den enda skillnaden är olika skådespelare och att den filmen som jag såg igår släpptes en vecka innan. Den som släpps nästa vecka, verkar faktiskt bättre- om man kollar på trailern. Men det återstår att se! För vi ska se båda, haha :-)
I förrigår fick jag också ett paket från mammis, med lite hemligheter innuti, TACK MAMMI! Paketet innehöll bl.a. en osthyvel, som verkligen behövs här, haha... Min värdfamilj hade köpt något liknande för några veckor sedan- när jag berättade att vi har en grej i Sverige för att hyvla ost. Eller, liknande och liknande.. det var en grönsaksskalare... Men dom tyckte att det var väldigt praktiskt med en osthyvel när jag visade hur den fungerade. Så jag sa att det fick vara en present till dem :-) Dom sa att jag skulle tacka min mamma för det! så Tack från dem, haha!
Och en sista grej, i måndags hade Daniel inga lektioner överhuvudtaget på typ 4-5 timmar, jag hade bara engelska imellan så jag tänkte att jag lika väl kunde skippa engelskan eftersom att nivån ändå är så låg och att jag ändå inte lär mig någonting. Det ångrar jag att jag gjorde. Jag fick nämligen:
1. Hem ett brev där det stod en hel sida om att jag inte varit på lektionen (De skickar tydligen hem ett brev till föräldrarna varje gång man skolkar)
2. En lapp under mattelektionen, som en man först läste upp inför hela klassen där det stod att jag inte varit på en lektion..
Ja.. vad ska man säga? :-)

lite bilder!

Paket från mammis, tack!


haha.. no comment.





Et c'est tout, à bientôt!

1 kommentar:

  1. Haha offtaaa att du fick ett brev hemskickat. Och det verkar rätt skönt att slippa lördagsskolan, du kan ju träffa dina vänner efter ändå!!! :)

    SvaraRadera