torsdag 8 september 2011

Aurevoir, Manon!

Förra onsdagen (den 31;a augusti) åkte min äldre värdsyster till Argentina, saknar henne så! Vi stressade och hjälpte henne på morgonen att göra sig i ordning för att hon sedan skulle åka genom Lyon till Paris och sedan till Buenos Aires (eller något sådant?!) haha! Vi åkte till Lyons flygplats som var sjukt cool och lämnade av henne. Medan vi väntade på att hon skulle checka in frågade mina värdfamilj vad jag ville dricka, och jag svarade att dom fick välja, haha. Vad jag fick var Öl.. tack? haha! Efter alla tårar åkte vi sedan vidare till min värdmammas syster som bor i centrala Lyon. Där lekte jag med deras barn (som var 12 år och tvillingar) och pratade lite osv. Medan vi var där började det regna och åska, och jag hade mina favoritgladiatorskor med mig, så jag och min yngre värdsyster (Clémence) gick till parkeringen barfota, i spöregnet, haha. När vi åkte var det natt, bilen sladdade och det kändes som att åskan var supernära. Inte världens mysigaste bilresa, to be honest.

Dagen efter åkte jag och min yngre värdsyster till centrala Annecy där vi gick runt i affärer, åt på ''chez barnabé, har inte tagit foto på det än, men måste säga att dom har suuuupergoda cookies, och att jag kommer att gå upp 10kg under året, tack och hej.
I alla fall, vi gick runt i Annecy innan vi åkte hem med tåg! Tillbakaresan var alllmänt störd, det är allt jag har att säga.. foton nedanför! PUSS.


Min värdsyster som gav mig en puss på handen, haha!


































Kille som störde sig grymt på mig & min värdsyster, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar