onsdag 21 september 2011

Dans les montagnes, on se balade..

I söndags var min värdfamilj och jag, med Jessica och hennes värdfamilj samt Daniel och besökte ett slott. Det är en speciell helg i Frankrike, där alla muséer, slott o.s.v. är gratis att besöka! I hela Frankrike! :-) Vi väntade i en timma för att äntligen komma in i slottet. Man fick dock inte filma eller fotografera insidan av slottet, men jag har slängt ihop en film på windows movie maker och låter filmen tala för mig! Är ganska trött just nu, har kommit hem från skolan. Som sagt finns det bara en buss klockan 18:12 från min skola som åker till en mindre stad där min värdfamilj hämtar hem mig och min värdsyster. Så när jag slutar typ runt 3 (vilket inte händer så ofta ändå) så måste jag vänta i 3 timmar. Vanligtvis får jag vänta ca 50 minuter, ibland 2 timmar o.s.v. haha! Men jag överlever, även om blir sjukt trött! :-)
Igår i skolan fick jag förresten ännu en lapp för att jag missat den där engelska lektionen, hahaha... allt i Frankrike är fööör komplicerat. Någon gång när jag har tid ska jag förklara varför...
Här kommer filmen, iaf! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar