torsdag 8 september 2011

Fattar verkligen inte.

Måste bara skriva av mig lite.
Idag hade jag mitt första ''lilla gräl med värdfamiljen'' så att säga.
Min värdmamma är i Paris just nu, så det är min värdpappa som lagar mat o.s.v. Jag erbjöd mig att laga mat, men min värdpappa insisterade på att göra maten, så jag tänkte sure, why not. Han lagar haricoverts med kyckling, men haricovertsen är klara innan kycklingen, så vi äter det innan. När kycklingen är klar serverar han den, torr och utan några kryddor. Jag frågar snällt om jag får ta en tomat, han säger ja. Sedan rostar jag ett bröd och äter kycklingen tillsammans med tomaten och brödet. Då börjar han bli seriös och säger att jag är oförskämd. Jag förstår verkligen inte vad han menar, och säger bara visst, sure och nickar.
När jag sedan på kvällen håller på att sminka av mig, kommer han in i badrummet (!?) och säger att han är allvarlig och vill prata om en sak. Jag säger sure, why not. Då börjar han prata om att det är oförskämt att jag gör något annat med maten när det är han som lagar mat. Jag förklarar mig och säger att jag inte gillar att äta kyckling bara sådär utan tillbehör, och att jag bara ville ta någonting med kycklingen. Han fortsätter att prata om det och säger att jag från och med nu inte får ta något ur kylskåpet utan att fråga... Jag börjar bli bitter mot honom eftersom att jag anser att han är otrevlig.
Fattar verkligen ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar