tisdag 30 augusti 2011

Le premier jour d'une année

Jag är inne på tredje dagen här i Frankrike, fast tänkte först berätta om vad jag gjorde första dagen efter att jag anlänt.
Dagen började med att vi åt frukost ute, dom äter tydligen ute /och tillsammans till varje måltid, även när dom jobbar och mina värdsyskon har skola. Dom äter dessutom bara 3 gånger per dag, och tycker att det är konstigt när jag säger att jag bara brukar ta mat från kylskåpet när jag är hungrig eller vill ha mat hemma i Sverige... haha.
Det känns ganska konstigt att vara här om jag ska vara ärlig, det känns mycket mer som semester eftersom att det är så himla vackert och annorlunda.
Första dagen åkte vi i alla fall till Annecys centrum, där vi började med att köpa macarons! Jag köpte två st, med smakerna choklad & pistage, och kan ärligt säga att dom macaronsen jag ätit i Sverige inte var någonting jämfört med hur det smakade här. Sedan fortsatte vi att vandra runt stan, och bestämde oss för att bada i Annecysjön, det var sjukt vackert (bilder kommer nedanför), vattnet var kristallklart och solen sken. Efteråt gick vi till centrum igen, där det fanns några affärer såsom Zara, Mango och H&M, och satte oss sedan på ett café där jag aldrig ätit någon godare chokladkaka i hela mitt liv. Franska boulangeries är heeeeelt underbara, och jag är ganska säker på att jag kommer gå upp i vikt här! Vi vandrade runt i staden och åkte sedan hem, där maten väntade på oss.



Le vin...



Den ljuvliga chokladbakelsen...


Jag och min värdsyster!


Min värdmamma och en vacker utsikt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar