fredag 26 augusti 2011

HEJ!

I den här bloggen kommer jag att berätta om mitt utbytesår i Frankrike år 2011-2012.
Nu har jag varit här i Frankrike i två dagar, och allting rullar på som vanligt!
Ska berätta om min första dag, /ska försöka ta ikapp det jag missat att skriva, jag har ju hunnit göra många saker sedan jag kom fram!
Kan börja med resan hit..

Jag åkte hemifrån klockan 13:40 för att hinna borda ett plan som kom 15:30 och som skulle ta mig via Köpenhamn till Geneva! Jag hade med mig ett bagage på 28 kg och ett handbagage på 18kg… jag trodde verkligen att jag kanske skulle kunna ha handbagaget med mig (som var på 18kg), men det var FÖR tungt (obviously?), så vi var tvungna att köpa ett extra bagage.. haha!
(Avskedet var sorgligt..) Väl inne på flygplatsen, så gjorde jag taxfree shopping (köpte iförsig bara 2 paket ahlgrens bilar, som present till värdfamiljen)… och bordade sedan planet! Framme i köpenhamn hade jag inställningen på att besöka starbucks, även om jag bara hade 30 minuter på mig.. Så springandes på köpenhamns flygplats (med min rotaryväska, min taxfreepåse och handväska) gick jag grymt klumpigt till starbucks där jag var tvungen att vänta ca 10 minuter på grund av något fel på kassan.. i’ve no idea.. haha. När jag väl hade köpt min frappuccino strawberry&cream, skulle dom redan ha hunnit borda planet.. vilket dom inte gjorde eftersom att flyget var försenat.
Så ca 1 timme försenad, anlände jag till Geneva där min värdfamilj väntade på mig med en stor lapp där det stod ’’Magdalena’’! Dom var supergulliga och vi letade ett tag efter bilen som dom hade parkerat någonstans, haha. Vi pratade hela bilresan på franska/engelska och anlände sedan till huset där vi åt någon kall italiensk tomatsoppa med bröd, och en huvudrätt som bestod av tortellini. (min värdfamilj är italiensk, och maten var förresten supergod)!

Här kommer en riktigt dålig klippt video på hur det såg ut! Haha..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar