onsdag 30 november 2011

Je suis malade

Det som är så himla bra med min skola här i Frankrike är att man kan sporta! Just nu spelar jag Volleyboll, badminton och klättrar. I januari kommer skolan (snarare l'association sportive) också erbjuda skidåkning varje onsdageftermiddag :-) hah, iförsig kommer det att kosta 10€ per gång, men det är värt det! Liftkort + bussresa till skidstationen ingår!! För två veckor sedan provade jag på klättring för första gången, haha. vart rädd efter att jag klättrat 1,5 meter och ville egentligen komma ner på marken igen, men jag höll upp modet och fortsatte resten av biten! Det var iaf sjukt kul och efter den gången kunde jag inte sluta haha! Träffade också massa folk från terminal, vilket är gött eftersom att jag vanligtvis mest hänger med folk från première (eftersom att de inte ville placera mig i terminal). Hoppas iaf att jag kan gå till skolan imorgon och klättra, för just nu sitter jag här hemma (har gjort det i två dagar) för att jag har ngt virus, gastroentérite på franska... inte för mysigt. Har haft ont i magen hela veckan, men gick ändå till skolan i måndags (vilket jag inte borde gjort) haha. Har alltså stannat hemma i tisdags och onsdags.
Samma dag som första gången på klättringen fick jag också reda på att det börjat en ny utbytesstudent i våran skola, Elise från Usa. Hon hade flyttat ända från norra Frankrike eftersom att hennes värdfamilj tydligen bråkade något enormt, haha. Hon åker iaf med AFS och skulle då stannat med samma familj hela året, så jag förstår att hon bytte :-). De placerade henne i terminal även om hon är yngre än mig, det gjorde mig ganska pissed off! haha! Förutom henne så finns det ju två utbytesstudenter (Michaela och Tomasz) från slovakien- som i förövigt gav mig slovakisk choklad som var supergod.. mums. Sedan har vi Jessica (Taiwan), Daniel (Usa), Cornelia (Norge) och Lucia (Argentina). Dem hänger jag med- superofta. haha.

Tänkte börja ta foton och sådant från skolan snart, så det kommer jag nog med nästa vecka! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar